توانايي هاي اجنه وشیاطین

ساخت وبلاگ

توانايي هاي اجنه وشیاطین

خداوند سبحان صحنه هايي را از ميزان توانايي اجنه و قدرت مافوق بشري آنان و نيروي که در جوانب معيني در اختيار دارند به تصوير مي کشد. مثلاً توانايي آن ها در اثرگذاري بواسطه ي وسوسه و تلقين در افراد بدون دخالت عوامل مادي، که شيطان آن را در سخناني که براي دوزخيان پيرو خود مي گويد به اختصار توضيح مي دهد، در قرآن کريم آمده است: { وقال الشيطان لما قضي الأمر إن الله وعدكم وعد الحق ووعدتكم فأخلفتكم وما كان لي عليكم من سلطان إلا أن دعوتكم فاستجبتم لي فلا تلوموني ولوموا أنفسكم ما أنا بمصرخكم وما أنتم بمصرخي إني كفرت بما أشركتموني من قبل إن الظالمين لهم عذاب أليم }(إبراهيم:22) يعني: «و چون كار از كار گذشت [و داورى صورت گرفت] شيطان مى‏گويد در حقيقت‏خدا به شما وعده داد وعده ي راست و من به شما وعده دادم و با شما خلاف كردم و مرا بر شما هيچ تسلطى نبود جز اينكه شما را دعوت كردم و اجابتم نموديد پس مرا ملامت نكنيد و خود را ملامت كنيد من فريادرس شما نيستم و شما هم فريادرس من نيستيد من به آنچه پيش از اين مرا [در كار خدا] شريك مى‏دانستيد كافرم، آرى ستمكاران عذابى پردرد خواهند داشت.»

سلطان يا تسلطي که در اين سخنان شيطان داشتنش را انکار مي کند سلطان و تسلط برهان و دليل و تسلط مادي و جسمي است؛ چون در وسوسه و تلقين هاي خود به هيچ دليل و برهان يا نيرو يا تسلط مادي تکيه نمي کند، بلکه تنها برانگيختن شهوت ها و آواز و نعره ها است ولي با اين حال ببينيد که چه تعداد از انسان ها را گمراه کرده است!!

 

از جمله آياتي که بيانگر توانايي اجنه مي باشد

1 . سرعت حر کت وانتقال: (سوره نمل ایه 39.40)عفریتی از جن با حضرت سلیمان علیه سلام پیمان بست که تخت پادشاهی ملکه یمن را در مدتی کمتر از این که شخصی از جایش بلند شود وبشیندبرایش حاظر کند.

 

2 . عرصه فضایی  :، اين فرمايش خداوند متعال در قرآن کريم است که { وأنا لمسنا السماء فوجدناها ملئت حرسا شديدا وشهبا وأنا كنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن يستمع الآن يجد له شهابا رصدا }(الجن:8- 9 ) يعني: «و ما بر آسمان دست‏يافتيم و آن را پر از نگهبانان توانا و تيرهاى شهاب يافتيم. و در [آسمان] براى شنيدن به كمين مى‏نشستيم [اما] اكنون هر كه بخواهد به گوش باشد تير شهابى در كمين خود مى‏يابد.» ناگفته پيداست که نشستن آنان بر کمينگاه هاي دزديده گوش فرادادن به اخبار آسمان نشانگر توانايي بزرگي است که خداوند به آنان اختصاص داده است ولي اين توانايي پس از بعثت پيامبر اسلام حضرت محمد صلى الله عليه و سلم ضعيف گرديد. البته اين ضعف از درون و به خاطر از دست دادن توانايي هايشان نبوده که آن برجاي خود باقي است، بلکه به دليل شهاب هايي است که به سوي آنان نشانه مي روند.

 

NEW...
ما را در سایت NEW دنبال می کنید

برچسب : توانايي هاي ,اجنه, وشیاطین,جن,ارواح, نویسنده : دوستان mw55 بازدید : 2016 تاريخ : شنبه 27 مهر 1392 ساعت: 15:32